Det internationella livsstilsmagasinet Monocle skriver i sitt senaste nummer om Uppsalavaruhuset Rådhuset.

Hur känns det att få med Rådhuset i Monocle, Eva Troell, varuhuschef?

— Fantastiskt roligt.

Har ni gjort något speciellt för att magasinet skulle skriva om er?

— Rådhuset är en speciell handelsplats som fler och fler upptäcker, både nationellt och internationellt. Diverse omnämnanden har gjort att Rådhuset nu även nått Monocle.

Hur mycket beräknar ni att exponeringen är värd?

— Det är värt väldigt mycket för Rådhuset som handelsplats, personalen och Uppsala att vi omnämns i internationell press.

Hoppas ni kunna få kunder ur läsarskaran boendes utanför Uppland och närområdet också?

— Vår primära målgrupp är i Uppsala men självklart är alla välkomna. Vi märker att de som besöker oss blir nöjda med vad Rådhuset erbjuder och ju fler som kommer desto mer pratas det om Rådhuset. En ringar på vattnet-effekt.

Hur mycket kan medverkan i ett internationellt magasin som Monocle påverka ett lokalt varuhus som Rådhuset?

— Mycket, inte minst för alla som arbetar med Rådhuset. Det gör oss stolta och ger energi till att göra det ännu bättre i alltifrån service till utbud. Det lockar även besökare från andra städer att komma till Rådhuset.

Firar ni artikeln på något sätt?

— Det är så färskt att vi inte hunnit fundera på det, men det kanske vi ska göra.

Har ni något annat intressant på gång den närmaste tiden?

—I morgon kompletteras Rådhuset av ett café, Café Myrra, säger Eva Troell.